Historia III

Nu har skolan startat igen med full kraft och det är jättekul! Eller full kraft är det väl inte direkt. Tydligen så läser vi första delkursen på halvfart, så det är lugnt och skönt. Vi är visst fyra olika grupper som läser tillsammans varav en grupp då är på 50%. Själv läser jag då en avancerad kurs, vilket ingen av de andra gör. Har egentligen ingen aning om vad det betyder, annat än att jag går den nya lärarutbildningen och de andra den gamla. Jag kommer läsa tillsammans med de andra, men få lite andra texter och liknande att jobba med, så egentligen läser jag ensam. Sedan ska min uppsats vara didaktiskt inriktad, vilket de andras inte behöver vara. Det gör ju dock inte mig någonting eftersom jag ju faktiskt läser till lärare. Det behöver inte heller ha just med skola att göra bara det är något med kunskap eller lärande. Så nu ska jag försöka hitta ett ämne.

Jag är nästan klar med uppgiften som ska in på onsdag, så jag kan börja med nästa veckas uppgift och även kika lite på uppsatsämnen. Men att det är lugnt nu betyder ju inte att det kommer bli det sedan, eftersom den här delkursen kommer gå in i nästa delkurs så då blir det istället på 150%. Bra att ligga steget före med andra ord.

Nu ska jag gå ut och gå!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0