Ännu en regnig dag uppe i norr

Hade en heldag på Kulturhuset igår med styrelsen för Amatörteatern. Jag har ju varit medlem i tjugo år ungefär, så det var väl dags att gå med i styrelsen också, hehe. Vi hade en dag där vi gick igenom en massa om föreningen och lokalerna för alla nya och disukterade lite annat. Ett möte på sex timmar avslutades sedan med en bit mat på Valentinokällaren. Det blev en trevlig dag.

Idag har jag haft några timmar på centralarkivet där jag har gått igenom arkivförteckningarna över allt som finns på arkivet, tog väl en sådär tre och en halvtimme, men nu har jag koll! Ska förbereda en muntlig presentation över vad jag hittade och något forskningsämne utifrån det att titta närmare på.

Det är så tråkigt att jag läser sista terminen historia nu, jag hade kunnat läsa flera år till. Det är så kul att forska och läsa historia rent allmänt. Historia får jag ju hålla på med som lärare, men jag kanske borde söka en forskartjänt så jag får forska ännu mer?! Något att fundera på kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0