Föräldrapenning

Jag fick panik idag när jag satt och räknade på min föräldrapenning och insåg att den kommer bli väldigt låg... Blev tvungen att göra en budget och räkna på våra utgifter varje månad och såg då att det inte var så farligt, vi klarar oss, även om jag bara skulle ta ut 4 dagar i veckan. Det är den där tjänstledigheten på tre månader som jag hade i våras, den ger en rejäl sänkning av årslönen och därmed också föräldrapenningen. Får hoppas att jag räknat rätt nu bara, det är en jäkla djungel det där.

Havandeskapspenningen är ju ännu värre. Krångliga blanketter att fylla i, och blankett som chefen måste fylla i. Får hoppas hon skriver samma som jag annars blir det nog ingen havandeskapspenning. Då får jag jobba till en vecka innan beräknat och ta semester resten. Känns ju bra. Jag hade dessutom tänkt ta ut från början på januari, men eftersom jag inte skickat in papprena än och insåg idag att chefen också måste fylla i en blankett så lär det bli tajt att få besked innan dess. Får sikta in mig på första februari istället och hoppas att jag klarar av att jobba så länge.

Ja, en djungel som sagt.

Men bebis rumsterar och har det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0