Downs Syndrom

Åh just nu är jag så jäkla irriterad! Sitter och läser en tråd på ett forum där man får ett val att välja att få ett barn med Downs Syndrom eller vara barnlös resten av livet. Jag respekterar att folk inte vill ha ett barn med DS, men jag blir ändå irriterad eftersom de allra flesta väljer det på grund av att de inte har en aning om vad det innebär. Jag blir så jäkla förbannad på alla fördomar och folk som vägrar lyssna, eftersom de tror sig veta bättre. Personer med DS är inte automatiskt olyckliga och missnöjda med sitt liv. Nej, det är inte heller en flufffluffvärld, där alla med DS är goa och glada. Det finns alla möjliga personer med totalt olika personligheter. Vissa är sura och vresiga, men de allra flesta är så otroligt levnadsglada och kan lära en så otroligt mycket av livet.

Ja, det krävs lite mer jobb att få ett barn med DS, liksom med vilket funktionshinder som helst. Men tro mig, det är värt det i slutändan.

Downs Syndrom är inte en sjukdom, det är ett funktionshinder! Och personer med DS kan leva helt normala liv precis som vem som helst. De är människor som du och jag, bara lite mer speciella!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0