Jag börjar se ljuset

Jag tycker det är jättekul att rätta prov, jag vet inte varför, men det är roligt. Dock blir jag jäkligt irriterad på de elever som bara skriver en massa svammel. Varför ska jag lägga tid på att läsa igenom och rätta deras prov om de bara tar det som ett skämt och skriver skitgrejjer?!?

Imorgon har jag hur som helst min sista lektion, förutom provet på måndag. Det är lite blandade känslor. Det känns väldigt tråkigt eftersom jag tycker det är så himla roligt att vara lärare, men samtidigt är det väldigt skönt att bara behöva fokusera på skolarbetet, för jag har helt ärligt haft alldeles för mycket att göra. Nästa vecka blir det full fokus på fördjupningsuppgiften, som ska vara klar onsdag veckan därpå. Sedan har jag portfölj och lite arbeten som jag ligger efter med och måste fixa till.

Det känns inte alls bra det här, det känns som att jag ligger efter med allting, Jag förstår inte hur alla andra har hunnit med allt, eller har de inte det? Eller är det bara jag som har för höga krav på mig själv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0