Alltså jag blir förbannad

En ammande kvinna har tydligen blivit nekad alkohol för att hon nyss hade suttit och ammat och detta har det nu blivit väldigt upprörda diskussioner om. Huruvida det skulle vara farligt för barnet eller inte, vem bryr sig?!? Det kanske inte är farligt för barnet, det kanske är farligt, spelar det någon roll? Helt ärligt, om man har som argument att man måste ju få ta ett litet glas man har ju ändå varit utan i nio månader, så kanske man inte ska skaffa barn alls. Måste man verkligen dricka alkohol, är det så jäkla viktigt? Vi har alla olika åsikter huruvida det skulle vara farligt eller inte och det finns nog ingen som kan veta helt säkert vad som gäller. Vi måste alla få göra som vi vill och man måste lita på att en mamma vet vad som är bäst för ens barn. Men är det verkligen så jäkla svårt att hålla sig borta från alkohol? Det är det den här diskussionen borde handla om. Varför vill man ens dricka alkohol när man har ett litet barn med sig? Jag har varit tvungen att vara utan alkohol i nio månader, nu tycker jag att jag har rätt att ta mig ett glas! Låter inte det lite sjukt? Är det en uppoffring att vara utan alkohol? Jag bara undrar..

Sedan kan man ju också ställa sig frågan, blir man påverkad av två glas vin? Ja, jag blir det. Jag vet inte med er, men jag skulle inte sätta mig att köra bil efter två eller ens ett glas vin. Jag blir lullig. Varför vill man då gå omkring med sitt barn i famnen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0