Jeans!

Wohoo, jag tog bort mina stygn igår, så idag har jag kunnat använda jeans för första gången på två veckor. Jag har i princip bott i leggings sedan min operation, eftersom det är det enda jag kunnat ha på mig, eller ja mina mysbyxor i storlek XXL, men de är kanske inte så kul att gå med i skolan varje dag. Men idag har jag använt jeans!


Titta, en bild på mig. Det var ju ett tag sedan.. Men jeans har jag på mig! (Dagens I-landsproblem någon..) (ja, jag har dubbla koftor, det är kallt).

Det var förresten trevligt på sjukhuset igår. Jag ringde distriktssköterskan förra veckan eftersom jag skulle boka tid för att ta bort stygnen, men hon menade att jag inte behöver boka någon tid, det är bara att komma in mellan 8-9 på morgonen så fixar hon det. Och det gjorde jag, men det skulle jag inte ha gjort. Nej då, jag skulle anmäla mig i receptionen men där fick jag höra att jag inte bokat någon tid, nej jag vet sa jag, jag har ju pratat med distriktssköterskan och hon sa att det inte behövdes. Vilken diskussion det blev. Tjejen i receptionen sprang iväg och pratade med flera andra som också sa att jag msåte boka tid. Jag sa att jag tänker inte boka någon tid eftersom hon har sagt att det inte behövs. Nåja, tillslut gick de med på det i alla fall. Men då kom vi ju till betalningen. 100 kr skulle hon ha, men jag hade ju remiss så jag skulle inte betala sa jag. Ja då sprang hon iväg igen och visade upp min remiss, men den är ju från Gällivare var det någon som sa (ja vem skulle ha opererat mig i Kiruna då? Och ska jag på fullt allvar åka 24 mil tur och retur för att plocka bort fyra stygn?), hur som helst så betalt skulle de ha. Vid det här laget var jag så jäkla less, så jag gav henne de där jäkla pengarna, jag orkade inte ta någon diskussion om det också. Herregud!

Jaja, sköterskan var trevlig i alla fall (och det var inte distriktsköterskan för hon har ju telefontid 8-9..) och stygnen fick hon bort.

Kiruna sjukhus säger jag bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0