Jag är så trött!

Jag insåg idag (eller idag och idag), att den kurs jag läser nu är väldigt dåligt planerad (eller så tror de att vi är några slags övermänniskor med fler timmar på dygnet än 24). Den här veckan har jag eller har haft: ett prov att rätta (12 elever), ett prov att tillverka, ett muntligt prov att göra till en elev med läs- och skrivsvårigheter, två kompletteringsuppgifter till två elever som inte riktigt nådde upp till godkänt, 25 prov att rätta för de som gör prov på torsdag (plus två som inte gjorde provet förra veckan), 8 elevarbeten att rätta och betygssätta plus att jag måste börja planera för ett nytt tema i historia till nästa vecka. Sedan får vi ju inte heller glömma att jag har en imläningsuppgift till min egen skola att göra varje vecka. Ja sedan har jag ju lektioner också varje dag 9-15, typ. Känns bra, känns bra.

Jag förstår inte riktigt hur de tänker. Jag är verkligen inte mig själv på seminarierna, för jag orkar helt enkelt inte engagera mig och jag har inte tid att läsa in mig på allt vi ska läsa. Det känns ju inte så grymt kul om vi ska betygssättas även på vad vi åstadkommer just nu. Eleverna måste gå före, så enkelt är det. Jag kan ju inte bara skita i dem, bara för att jag har min egen skola att fokusera på.



Sova, vill jag göra just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0