Hur många lingon finns det i världen

Alldeles just hemkommen från bio. Helt underbar film, jag både skrattade och grät om vartannat. Blir helt enormt glad, men samtidigt så jäkla förbannad. Utvecklingsstörda är också människor. Helt underbara människor, antagligen bättre än både du och jag.

Jag vet att det går mycket diskussioner just nu om att de blir utnyttjade, men jag tycker vi lägger ner den diskussionen. Det finns alltid folk som ska tjäna pengar på andra, men glada hudikgänget verkar vara helt underbara och tycka det är jättekul att få hålla på med det de gör. Jag tror faktiskt inte att de känner sig utnyttjade.

Så helt enkelt.

Bra film, se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0