Hoff vad jag blir less!

Nu har helt plötsligt mina lärare kommit och sagt att jag måste undervisa under alla mina tio veckor och inte bara de fem jag planerat för. HOFF! Jag blir så jäkla irriterad. Det är tydligen inget tvång att vi ska undervisa tio veckor, men eftersom jag redan är klar med min undervisning och det är fem veckor kvar  måste jag ha mer eftersom det är så pass lång tid kvar. Vissa i min klass har börjat med sin undervisning den här veckan, och då kommer de inte hinna med mer, och behöver därför inte heller ha mer. Hoff!

Det är ju inget fel med det egentligen, det är ju roligt att undervisa, problemet är bara att jag och min handledare inte har planerat för mer. Hon har börjat med ett nytt tema in en av mina klasser idag och de andra klasserna är mitt i ett tema. Det återstår som bara den klass jag har i historia. De har prov på torsdag och ska börja med nytt tema på måndag. Det fungerar ju, men det är fortfarande bara tre lektioner i veckan. Det hade ju som varit lite enklare om de kommit med den informationen på en gång och inte nu. Min handledare blev jättestressad och jag är mest jäkligt irriterad.

Pratade dock med en annan lärare idag som satt och lyssnade på våran diskussion och troligtvis kan jag vara med och handleda på hans lektioner i lokalhistoria. Det blir ju ingen egen undervisning då de ska börja med egna arbeten på måndag, men de behöver en hel del handledning, så vi får hjälpas åt med det och betygsssättning sedan. Det är ju bättre än inget i alla fall. Jag väntar på besked från min lärare så får vi väl se vad det blir.


Ungefär såhär känner jag mig just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0