Katastrofer

Jag har läst att många är upprörda över att vi lägger så mycket tid på tankar och sorg till Norge, när vi inte bryr oss om att 11 miljoner människor håller på att svälta ihjäl i Somalia. Det är väl klart att vi bryr oss, jag bryr mig. Men Norge är så otroligt mycket närmare, det hade lika gärna kunnat vara här. Jag har själv engagerat mig politiskt när jag var yngre, det hade kunnat hända mig. Det är inte ett angrepp på några enskilda individer, det är ett angrepp på demokratin. Det som händer i Somalia är fruktansvärt och borde inte få hända någonstans och självklart måste vi bry oss även om detta. Bara för att vi ägnar en tyst minut åt offren i Norge, betyder det inte att vi inte bryr oss om människorna i Afrika. Men Norge är vårt grannland, vår lillebror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0