Pedagogik II

Och så var det dags för Pedagogik II, det är nu jag ska lära mig om didaktik. Ja, alltså läran om lärandet.. Eller något sådant. Två inlämningsuppgifter till imorgon, så om jag trodde att denna termin skulle bli lite lugn så misstog jag mig grovt. Nu har jag också fått veta vad sportlov och påsklov egentligen skulle ägnas åt, och nej, det är inte åt att det lugnt och slappa. Haha. Nu var du dum Jenny, som trodde något sådant. Nej, nej, nej. Vi har både en fördjupningsuppgift och en portfolio som ska in i juni och när ska man skriva på dem om inte under loven. Självklart!

Jag har dock fortfarande inte fått någon VFU-plats så risken finns att det blir en väldigt lugn termin, då jag har varken jobb eller skola. Men vi får väl se. Jag väntar på svar senast imorgon om Hjampis, förhoppningsvis ska jag kanska tillägga, annars ska jag vända mig till Rymdgymnasiet och Gällivare imorgon.

Jag är i alla fall inte ensam, det fanns fler utan VFU-plats, vi får väl krama varandra.

Jag undrar förresten vad som har hänt med alla som började historielärarprogrammet samtidigt som jag? Vi var i alla fall tio stycken. Nu verkar jag vara ensam kvar... Märkligt. Vi är sju stycken som ska läsa pedagogiken, vilket innebär att det måste ha försvunnit ganska många fler på vägen, då vi är fyra ämnen som läser ihop och samtliga hade tio från början. Två stycken kommer också från andra skolor. Så av 40 stycken är vi alltså fem kvar?!? Jag undrar vad det beror på?

En från min grupp från Pedagogik I är förresten med, vad roligt att se ett känt ansikte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0