Dagen idag

Idag har varit en väldigt intressant dag. Jag har reflekterat över vad jag lärt mig under mina tre terminer som lärarstudent samt över vad jag egentligen fått ut av min VFU. Väldigt intressanta texter fick jag ihop om jag får säga det själv. Jag har också läst lite om vad mina klasskamrater fått ut av sina studier och konstaterat att inte alla har fått lära sig att skriva ordentligt. Det var också intressant. Eller varför skriva en sammanhängande text när man kan skriva den i punktform, men utan punkter? En liten, liten tanke bara, men väldigt jobbigt att läsa.

Jag har också varit och fikat med en människa jag aldrig träffat förut. En vän till en vän, som är hyfsat nyinflyttad i stan. Vi har försökt få ihop en fika länge, men ingen av oss har riktigt haft tid. Det var väldigt trevligt, det blir nog fler sådana fikor eller annat roligt. Vi hade mycket att prata om. Jag lärde mig att Safari visst stänger klockan 18, men stannar man kvar till kvart i sju är det ingen som säger något. Vi förstod att det var dags att gå när en i personalen kom och hämtade våra brickor, fram till dess trodde vi verkligen att de stängde klockan 19. Men så kan det gå.

Nu ska jag fortsätta svära över handbollen och jag ber om ursäkt för de väldigt obefintliga bilderna för tillfället. Det kommer, det kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0