Men satan i gatan

Här kommer jag hem från jobbet och ska ställa mig på min vanliga parkering, där jag alltid brukar stå, och där man får stå dygnet runt om man så vill, och vad ser jag? Jo, det är ju marknad i helgen så parkeringen är avstängd, från onsdag till måndag..!?!?! Jaha? Vart ska jag nu stå hade ni tänkt? Hela stan, förutom denna parkering har ju bara två timmars parkering. Kul att gå och flytta parkeringsmätaren varannan timme (hrm hrm, om Securitas läser, så menar jag ju naturligtvis flytta bilen). Och jag som inte behöver min bil förrän på lördag igen, om ens då. Eller jo, jag ska besikta den imorgon, men sen då? Skit också!

Ännu mer skit, fick svar från mecenat om mina studentrabatter. Tydligen måste jag få tag på ett registeringsintyg från Högskolan så att de kan se att jag är heltidsstudent. Så jag ska alltså ringa högskolan, be dem skicka ett intyg till mig som jag sedan ska skicka till Mecenat? Jag åker om tre veckor är det tänkt, kan ni ordna det? Och kan ni ordna så ingen annan vill åka iväg på sportlovet också, så att det finns biljetter kvar åt mig? Jag skulle bli väldigt glad då, tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0