Jaha, här sitter jag..


..och läser böcker för Samhällskunskap A för gymnasiet. Planerar min undervisning (som börjar på måndag, oh my God!), och läser in mig på Sveriges statsskick. Ja, så okunnig är jag väl inte, men ska jag undervisa ett gäng ointresserade IP-grabbar, då vill jag banne mig ha stenkoll! Ingen ska kunna komma till mig och säga att jag inte kan. Fyra böcker har jag att gå igenom så jag inte missar något.

Den här dagen började annars verkligen inte bra. Jag tänkte boka färdigt biljett till Stockholm under sportlovet, men insåg att skolan inte har angett mig som heltidsstudent och därför är jag inte berättigad till billigare resor. Morr! 4000 spänn för en resa till Stockholm?!? Mer morr! Det är ju visserligen värt det, men ändå. Jag är ju faktiskt heltidsstudent (annars vete tusan hur hårt en heltidsstudent pluggar, om jag bara pluggar på deltid?!?), och då ska jag banne mig kunna resa till studentpriser också! Men nu efter att ha skickat ett mail till de som har hand om mecenatkorten och powerwalkat (småjoggat, lite, lite) 30 min på bandet till Pink är jag fit for fight igen. Pink är bra att göra sig av med aggressioner till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0