Spänky

Det har varit en intressant helg på jobbet, och den är inte slut än. Vad händer ikväll då, vi blir säkert rånade (peppar, peppar). I fredags ringde jag nästan polisen på några utlänningar (tror det var ryssar, men det kan lika gärna vara någon annan), som inte hade pengar till bensinen och ville betala med norska mynt. Han stod där och försökte se tuff ut och sa: call the cops, no problems, flera gånger. Sedan sprang han ut och lyckades skramla ihop pengarna och gjorde klart flera gånger att nu har han faktiskt betalat så vi behöver inte ringa polisen. Nej självklart inte om man betalar. Igår fick jag ringa polisen eftersom en utländskregistrerad bil tankade diesel och sedan drog utan att betala. I natt drömde jag att vi blev rånade, eller de försökte i alla fall, men vi följde efter dem när de skulle till tobakskylen.

Spännande, verkligen. Och jag som är så bra på bilar, när han hos polisen frågade vad det var för bil sa jag, ja en utlandsregistrerad silvrig bil av nyare modell. Haha.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=5577071

Idag kommer det en snubbe och tittar på lägenheten också, så vi får väl se om han blir godkänd (och vill ha den).

Nu ska jag läsa lite sedan jobba och palt hos svärmor på lunchen (eller något)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0