Mitt hjärta är rött och det ligger till vänster

Sverige, Sverige älskade land, vad har ni gjort? Förstår ni vad ni har gjort? Jag förstår inte, hur kunde det gå så fel? Har den stora högerextremistvåg som svept över Europa nu tagit sig in i lilla Sverige? Jag sitter här med en klump i magen och tårar i ögonen. Det är hemskt, fruktansvärt! Vad hände med solidaritet och medmänsklighet? På något sätt hoppades jag att allt var en mardröm, att valet inte varit än, men så var det inte. Svenska folket har alltså på riktigt röstat in ett främlingsfientligt parti i riksdagen. Ett parti som inte är ute efter något annat än att förstöra.

Mitt hjärta är rött och det ligger till vänster. Sitt hjärta ska man lita på, det sviker aldrig. Nu måste vi kämpa och motarbeta, sätta in hårt mot hårt. Det går inte att ignorera längre, det ger dem enbart mer uppmärksamhet. Det var dags att byta regering för Sveriges skull, men Sverige röstade nej och nu är det dags att bekämpa rasismen som tar över vårt land. Idag bär vi svart för idag är en sorgens dag. Idag börjar en ny tid i Sverige. Men hjärtat kommer fortsätta dunka rött, nu och för alltid. För solidaritet, medmänsklighet och jämlikhet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0