Ibland är det så

Nej gårdagen blev inte alls som jag tänkt mig. Min sköna mysonsdag (som alltid på onsdagar eftersom jag aldrig jobbar kväll), blev inte alls så mysig när jag blev utringd på jobb, igen.. Jag har sagt att jag inte vill jobba extra, att jag inte orkar, men alla andra vägrar. Hoff! Jag tänkte ta en skön kvällspromenad till farmor och farfar och sedan göra mig lite popcorn och sätta mig framför Grey's. Min heliga kväll som ingen får inkräkta på. Nu måste jag ju lära mig hur man spelar in på den där jäkla inspelningsbara HD-boxen så jag kan spela in reprisen på söndag eftersom jag jobbar då. Grr!

Jag tror chefen märkte att jag var sur, hehe.


Lite outfit ;)

Idag har jag i alla fall varit till läkaren, äntligen. Jag vet inte om hon riktigt förstod mig. Hon klämde och kände och jämförde knäna och tyckte det vänstra var lie svullet. (hur hon kan jämföra när knäna inte ens har samma form, jaja, det är inte jag som är läkaren). Jag fick i alla fall tid till röntgen så de kan se om skuvarna flyttat på sig och om jag ska få remiss till ortoped. Och här blir jag lite förbannad. Om det nu skulle visa sig att skruvarna inte flyttat på sig utan sitter där de ska, får jag då inte alls träffa ortoped, eller? Jag har ju fortfarande lika j-la ont. Nej, jag ska inte bli sur i förskott, vi får väl vänta och se (i två eller tre veckor eller hur lång tid det nu tar innan jag får komma på röntgen). Nu lever skruvarna i alla fall om som tusan efter hon har varit där och klämt. Kunde de inte knipit åt då istället?

Nu ska jag iväg på lite praktik. Pratade med VFU-samordnaren igår förresten, hon skulle fixa historiehandledare åt mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0