HATAR gamla Domböcker och tingsprotokoll.. 1600-talets rättskipning kan gå och gömma sig någonstans!

Jag sitter och försöker tyda domböcker från Ting under 1620-talet.. Fy tusan! Det är meningen att jag ska skriva ett PM på 6-8 sidor om det, hittills har jag fått ihop ungefär en och en halv.. Kul jul. Det ska in på fredag och jag vet inte alls vad jag mer ska skriva. Jag har tre frågeställningar som jag har besvarat, slusatser jag kan dra på det och en källkritisk analys. Kanske kan få ihop en sida till om jag är duktig. Skulle kunna ändra syfte, som handlar om våldsbrotten, men jag vägrar! Nu har jag suttit med det här hela dagen och något säger mig att det inte kommer bli lättare om jag byter till att studera något annat. Även om det hade varit lite roligare kanske att studera belägringen av kvinnor som dyker upp i vart och vartannat fall. Haha 

Annars är det ju kul att det inte går att förstå ens hälften av vad det egentligen står.


Jag tror det var ett tag sedan jag hade en egobild på mig själv ;) Tjocksockar är ett måste på fötterna, det är kallt, brr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0