Snö!

Nej, hörni, jag tror att det sitter någon däruppe som inte vet att det är sommartid nu. Det snöar ju för tusan, snöar! Och jag läste idag att i år har man ändrat så vinterdäcken ska tas bort redan den 15 april. Jo, tjena!


Nu jäklar ska jag läsa. Twilight! Tyvärr var alla utom sista utlånad på engelska, så det får bli på svenska, men det går säkert lika bra ändå :) Jag ska ju ändå läsa en engelsk bok på 1500 sidor till min historiakurs. Haha, kan ju vara skönt att få läsa något på svenska då. Om jag nu har tid och ro att läsa något annat att skolböcker, vilket i och för sig är tveksamt.

Apropå min historiakurs, den är grotesk! Usch, vi ska skriva någon form av sammanfattning på världshistorien på ungefär 15 sidor.. Genom att utgå från tre olika perspektiv och två olika författare. Just ja, vi ska välja fem länder att fokusera på också. Hoija! Jaja, vi får väl se hur det utvecklar sig. Just nu sitter jag och väntar på att första föreläsningen ska komma ut, den skulle läggas ut idag. Har precis beställt boken också. Tänkte att den kanske kan vara intressant. Sedan behöver jag den i tio veckor, så det kan bli krångligt med biblioteket. 400 spänn, inte så farligt, med tanke på att originalversionen kostar ungefär 1400:-. Enligt ISBN så skulle vi ha en forkortad version, ja inte mig emot :) Får väl se om den är intressant eller om jag ska skicka tillbaka den.

Nu ska jag läsa lite innan jag kilar på jobbet. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0