En kåt tant?!?

Min sambo tycker att jag låter som en kåt tant på bloggen, haha, ja kanske det kanske.

Har ätit plättar i massor idag. Jag gjorde en stor laddning för sambon brukar vilja äta, men som vanligt fick jag äta upp det som blev över. Man ska inte slänga mat och det är ändå ingen som äter kalla plättar.

När jag var och handlade på ICA idag, (jag är egentligen en Konsummänniska, men det ligger på vägen mellan skola och hem, så då fick det bli så. Måste bara påpeka det, haha) I alla fall när jag var in på ICA, såg jag en gubbe som stod och kollade in en klase bananer, väldigt noga studerade han dem. Och tydligen var det för många i klasen, för han slet bort en och satte resten i sin korg. Väldigt nödvändigt! Det hade ju verkligen varit hela jordens undergång om han råkat få med sig en hel banan för mycket hem. Verkligen, jättejobbigt! Speciellt när det var typ sju bananer i klasen han sedan köpte. Å nej! Kanske gick han på diet och fick bara äta en banan om dagen och då förberedde han genom att köpa en för varje veckodag, vad vet jag. Dagens I-landsproblem jag vet.


Själv köpte jag två bananer som låg löst, som tydligen någon annan inte velat ha. Det var väl en för mycket i deras klase också antar jag. Inte lätt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0