Kiruna - flytta eller inte flytta?

Hoija, nu har Kirunas kommunalråd kommit överens om vart Kiruna ska flytta. Till myren vid flygplatsen och Tuolla..!?! Ja, vad säger man. Kallt, blåsigt, och på en myr, där det också finns malm under vissa delar, omringat av ett stort industriområde. Ett centrum som sjunker ner i en myr och dessutom inom ex antal år måste flyttas igen? Jag orkar inte engagera mig längre. Det ena kommunalrådet sa visst till och med i radion att, ja staden får väl flyttas igen när det blir dags att bryta där..? Allvarligt, så jäkla oansvarigt!

Jag vet inte vilka alternativ som är de bästa, eftersom kommunledningen inte går ut med någon information. Kiruna börjar bli ett skämt nu känns det som. Tidigare har alla människor frågat, det första de gjort när man sagt att man är från Kiruna, ja men det är ju den staden som ska flyttas. Nu är det inte någon som bryr sig längre. Ska staden flyttas eller? Ja du, det undrar jag också.


Kiruna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0