18-årsgräns!

I helgen har jag bråkat med studenter, norrmän och andra turister. Ska det vara så svårt att visa leg när man köper cigg och snus, allvarligt? Ja, jag ser att du har studentmössa på dig, men hur vet jag att du inte har lånat den av någon? Jaha, du säger att du är 18, men om jag skulle lita på alla som kom och sa det så kan vi ju lika gärna skita i åldergränser eller? Hojja, visa leg eller så får ni inte köpa, så enkelt är det. Ja, jag inser att det är långsökt att alla med studentmössa har lånat den bara för att få köpa cigg, men man vet aldrig, och ser de små ut så ser de små ut. En engelsktalande tjej som ville köpa snus och cigg såg inte äldre ut än 15 så det så. Gud vad jag bråkade med norskan, hon tyckte jag var helt dum i huvet som skulle ha leg på henne, det var det löjligaste hon hade varit med om. Ärligt talat, hon kanske var 18, men inte var hon då många år över det i alla fall. Har man inte leg så får man helt enkelt vara utan.


Så där lite soft klädd innan jobbet. Mycket outfitbilder nu märker jag. Kanske skulle skapa en modeblogg... Mohahahaha!

Ett stängingskift kvar sedan är det ett tag till nästa, eftersom jag får jobba livsen istället :) Midsommarbeställningar, jippie! Vilken tur då att det alltid är dött med folk under midsommar, så glömmer jag något finns det ändå ingen som saknar det :)

Åh, det är ju Emil på tv :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0