Rosa

Satt och tänkte på en sak idag. Varför tror folk att man är blåst bara för att man gillar rosa, på vilket sätt är rosa lika med blåst? Det är som att det hänger ihop på något sätt. Jag har alltid varit en rosa tjej, ändå sedan jag var liten, och inte är jag blåst för det. Rosa har varit min färg hela livet, förutom en period under högstadiet när man skulle låtsas vara cool och gilla blå istället (nej, jag är inte cool, så jag gav upp det väldigt snabbt, en cool tönt kanske, men alltid en tönt :)) Rosa är ju en fin färg så det är väl inget konstigt med det. Och ja, om jag någon gång får en dotter så kommer hon dränkas i rosa, säkert om jag får en son också för den delen :) Det har absolut inget med feminism att göra, bara att jag gillar rosa. Haha pink power!

Rosa är ju en innefärg just nu också, vilket kanske inte passar mig så bra, eftersom att alla som känner mig vet att om något är inne, så är det ute hos mig, men jag skaffade ju en blogg, så hej och hå.

Alla som känner mig vet att jag är rosa, det blir bara konstigt om man ska låtsas något annat, och varför skulle man göra det? Det finns andra färger som är fina också, men inte lika fint som rosa :) Jag har en rosa dator, en rosa telefon och en rosa kamera. Jag har i princip alltid något rosa på mig, inte för att jag tänker på det när jag klär på mig utan bara för att jag kanske helt enkelt har så mycket rosa, så det bara blir så. Det var en kompis som kommenterade det en gång  när jag pluggade i Gävle. Man lär känna en massa nya människor som man fascinerar och fascineras av. Hon hade nog rätt, alltid är det något på mig som är rosa, har ju faktiskt till och med haft rosa hår en gång på gymnasiet :)

Man är inte en omogen liten skit bara för att man gillar rosa (man kanske är en omogen liten skit ändå, men det har inget att göra med vilken färg man gillar), rosa är en fin färg helt enkelt och den är jag, helt enkelt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0