Posten

Ja, vi är ju då postombud på jobbet, vilket inte är särskilt roligt (med betoning på INTE). Få är de dagar då man inte får en utskällning på grund av posten. De besvärligaste kunderna skickar vi till postcenter då vi oftast inte har befogenhet att hantera dem och nu ska de ju lägga ner alla postcenter.. Jippie säger jag då !! :( Hur mycket mer skit kommer inte vi få ta nu? Folk med ogiltig legitimation, dödsbon, företagsrek, föreningsrek osv.. Sådant som vi inte kan hantera, därför att vi inte vet, därför att vi inte fått någon utbildning. Om jag är personligt ansvarig för allt jag lämnar ut, inte fasiken lämnar man då ut någonting som man inte vet någonting om. Nej, tack, vi har nog med problem redan som det är. Jag är så jäkla leds på alla dessa sura människor som blir förbannade därför att de inte får ut sina paket på grund av postens regler, SOM VI MÅSTE FÖLJA. Ja, lägg över skiten på oss bara, det blir ju jättebra! Snart gör vi väl inget annat än hanterar post, vi kan lika gärna lägga ner allt annat och börja kalla oss för posten istället. Same shit different name.

Och varför människor, varför är det så svårt att förstå att MAN MÅSTE VISA LEGITIMATION när man ska hämta paket, PÅ DEN PERSON SOM STÅR SOM MOTTAGARE. Jäkligt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0