Nej, för polisen har ju ingen dörr, dit kan man bara ringa..

Hade en trevlig, lite väl förfriskad äldre herre på jobbet igår, som menade att någon varit in i hans lägenhet och stulit hans hemtelefon, när han låg och sov och undrade om jag kunde hjälpa honom. Jag försökte förklara att om någon har stulit den så bör han väl gå in till polisstationen, men då fick jag till svar, men jag har ju ingen telefon så jag kan ju inte ringa dit.. Nej, sa jag men du kan gå dit.
Han: Jag har ju numret till min telefon här kan du inte ringa och se vem som svarar?
Jag: Det var ju en hemtelefon? 
Han: Ja?

Hmm, försökte förklara att man kan ju inte ringa till en hemtelefon om den inte finns hemma eftersom numret är kopplat till ditt uttag, men jag fick ingen förståelse. Han verkade dessutom lite paranoid, så telefonen låg nog hemma någonstans, kanske skulle tagit numret och provat ringa lite senare, bara för att se om han svarade :) Han skulle i alla fall försöka hitta en telefon och ringa till polisen med, för dit ville han då inte gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0