Åsiktsfrihet, men inte skitsnack!

Åh, Historia är så roligt! Känns verkligen som att jag valt rätt ämne att fördjupa mig i :) Satt och läste i boken till halv tolv i natt bara för att det var så kul :)

Jag tänkte på det där med att snacka skit om sitt jobb över Internet, var ju någon kvinna som fåttt sparken från sitt jobb för att hon skrivit massa skit om sitt jobb på sin blogg, (eller hur det nu var, är inte så insatt) men i alla fall. Tänkte rent allmänt, vi har var väl yttrandefrihet i Sverige. Om man inte tycker om sitt jobb så måste man ju kunna säga det. Självklart måste man ju kunna stå för det sedan också, precis som med allt annat, men hur illa är det inte om man inte får ha sina åsikter. Ok, om man bara sitter på sitt arsel på ett jobb man hatar och inte gör något åt situationen då kanske man egentligen inte har rätt att gnälla heller. Jag menar, då sitter man ju där och är nöjd, annars hade man väl försökt hitta något annat. Och kom inte och säg att det inte finns något annat, har man haft ett jobb man hatat i 20 år, så borde man faktiskt ha kunnat hitta ett annat jobb på den tiden om man bara försökt. Självklart ser det inte så fint ut om man skriver massa skit om sitt jobb så att alla kan läsa, så lite modifikationer kanske, men åsikter har vi alla rätt till.

Sedan vill jag bara tillägga, att bara för att jag inte gillar mitt jobb, så betyder det inte att jag hatar det helt och hållet. Man måste få gnälla ibland, men jag är glad att ha ett jobb, för jag kan vakna varje morgon och känna att jag faktiskt har pengar. Jag har råd med alla räkningar varje månad och jag har till och med pengar över  för att unna mig sådant som jag vill göra eller ha. Det är inte alla som har det idag, tänk på det alla ni som klagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0