Välkommen till den inofficiella OS-bloggen

Hehe, det är inte mycket annat man har tid med nuförtiden. Det enda man ser på TV för tillfället är ju OS  :)

Nu har jag i alla fall kommit igång med uppsatsen. Spenderade 3 timmar på kommunens centralarkiv idag och tittade i kommunnämndsprotokoll från 1907-1910. Det var ganska tungbearbetat måste jag säga. Handskrivna protokoll från början på 1900-talet. Haha. Det är kul att vara forskare.

Jag hoppas verkligen att det blir ett godkänt ämne. Jag upptäckte idag att det är ett ganska väl genomgått ämne, tyvärr. Kiruna amatörforskarförening har visst gjort ett helt arbete om det :( Men jag kan inte byta ämne nu, jag hinner inte det. Hoppas, hoppas, hoppas att det duger ändå.

Jag har inte kunnat maila min lärare idag eftersom skolmailen legat nere sedan igår kväll. Och nu har de visst varit tvungna att installera ett helt nytt mailprogram, så jag fattar ingenting som vanligt. Typiskt, jag hade precis börjat fatta den gamla.

Nu blir det bearbetning av arkivmaterial blandat med OS på TV och Leifby-chatten på Aftonbladet. Det är grejjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0