Snökaos, jasså?!? Välkommen till Kiruna, vi har 30 minus och en jäkla massa snö, men något snökaos har jag inte sett till..

SL råder folket att stanna hemma från jobbet på grund av snökaoset.. Hmm, undra om jag kan skylla på det och ta en sovmorgon imorgon?!?

Men allvarligt talat, snökaos? Vi har 30 minus och en jäkla massa snö, inte tusan stannar vi inne för det. Vi får inte stanna inne. Min chef skulle nog skratta i en halvtimme om jag ringde imorgon och sa att jag inte kan komma för att det är så mycket snö ute.

Ok, de har mycket trafik där nere, och ok, de har mer snö än normalt. Men det kan ju knappast komma som en överraskning att det kommer snö varje år. Eller?


Förtränger man det under sommaren och glömmer bort vad snö är för något. Det är ju alltid snökaos, varje år.

Vi bor i Sverige, det ligger högt upp i norr. Det finns snö. Lär er att skotta. Eller gör inte det för den delen, vi här uppe får ju något att skratta åt varje år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0