Rasistjävel

Jag blev kallad för rasist idag. Ärligt talat, sådant gör mig jäkligt förbannad. Att man måste dra fram rasistkortet så fort man inte får som man vill. Det var en man, en asylsökande som ville hämta ut rek (alltid denna post), men eftersom han är just asylsökande så har han ju ingen giltig legitimation och därför kan han inte få ut något som inte kommer från migrationsverket. Jag försökte förklara honom att jag får inte lämna ut till en sådan legitimation, men han blev skitförbannad och började skrika att han kan inte lagen, han är invandrare och bara därför kan jag lura honom hur mycket jag vill, hade han varit svensk och pratat svenska, då hade han minsann fått ut den... Det var så jäkla dumt så jag orkade inte ens kommentera det, jag fortsatte bara förklara att han får hämta ut sina rek på Postcenter imorgon. Min kollega tyckte jag skulle sagt att ja, självklart är du svensk så har du säkert en giltig legitimaton också, så då är det ju inga problem. Får väl köra med det nästa gång :)

Jag är verkligen inte rasist och jag tycker det är tråkigt att man ens ska behöva ta upp en sådan sak, men vad ska man göra. Det är bara att ignorera det, något annat kan man inte göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0