Kvinnohistoria, en viktig, men alltför dåligt behandlad del av historien

Sitter och har föreläsning om kvinnohistoria och vi är tre tappra själar från distansen som lyckats dra på oss headseten och koppla upp oss framför datorn. Hallå?!? Har ni andra något viktigare att göra eller?
Ja, de andra har kanske ett liv, eller nåt...

Själv är jag hungrig, om nu någon är intresserad. Det är ganska bra när man kan sitta framför datorn och lyssna på föreläsningar, man kan göra massa annat samtidigt. Aldrig provat laga mat samtidigt dock, kanske skulle testa. Ett seminarium spenderade jag nere i tvättstugan. Ja vaddårå? Har man tjugo ton tvätt och det inte finns någon annan tid, så är det väl jäkligt bra? Praktiskt om inte annat, göra flera saker samtidigt, spara in lite tid av sitt korta liv.

Insåg att det är repris på melodiestivalen i natt, så jag och sambon kanske måste hålla oss vakna och ladda upp med lite popcorn, eftersom vi missade den i lördags när vi var på kalas. Har inte hört låtarna alls, har knappt någon aning ens om vilka artister som var med. Att Ola (usch) och Al Fakir (aldrig hört) gick vidare har jag i alla fall lyckats spana reda på (väldigt svårt, lever man sitt liv framför datorn så är det väl i princip omöjligt att missa). Så det blir en date med TVn innan sängen i alla fall.

Vi har ju ingen TV i sovrummet, eftersom jag tyckte att det var mycket bättre att bara ha en i vardagsrummet, för då blir man inte kvar i sängen på morgnarna (och helt ärligt, man tittar ju ändå mest på skit då), men det ångrar man faktiskt ibland.. Men nej, ingen TV i sovrummet, vill man se på TV så får man faktiskt pallra sig upp (eller hålla sig vaken i soffan).

Nu lite mer kvinnohistoria med mina trevliga (men få) tappra klasskamrater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0