Att det ska vara så jäkla besvärligt att få titta i arkiv

Kommunarkivet var inte öppet för allmänheten, man måste ringa dit och boka tid och då måste man ju också veta vad man vill veta för att de ska kunna plocka fram det. Så gick med det, att gå dit och få idéer.

Jag gick på biblioteket istället, tänkte att de kunde hjälpa mig, men kvinnan där tyckte att jag måste ju veta vad jag vill veta för att hon ska kunna hjälpa mig. Hon gav exempel på lite böcker att kika i i alla fall. Nu tror jag i alla fall att jag bestämt mig för att forska om Kiruna barnhem. Tyvärr finns det lite skrivet om det, men eftersom jag inte kommer in i arkivet för att leta där, så måste jag ju leta i böcker för att få idéer och då är det ju självklart redan skrivet om.

Nu har jag i alla fall bokat tid till arkivet och ska dit imorgon. Kanske kan försöka hitta en annan vinkling på det än det som redan fanns skrivet.

Nu ska jag träna lite och sen blir det lite mer OS :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0