Hemma! (en sväng)

Hmm, jag vet inte vad som hände med texten på mitt förra inlägg. Satt på mosters dator, kanske var det något med det. Om inte det här bli likadant.. Får väl se.

Jag är i alla fall hemma på en snabbvisit nu, kom från Luleå igår (efter många om och men) och åker till Stockholm med mamma imorgon. Tågresan som normalt ska ta ca fyra timmar tog nu ca fem och en halv. Jippe! Vi fick sitta i Boden och vänta på natttåget från Stockholm som var försenat (först en timme, men det blev mer och mer) och sedan var det någon jäkla signal som var trasig så de fick köra jättesakta en bit. Men vi kom ju hem i alla fall och SJ bjöd på te och en macka (SJ, jajjamän!)

I Luleå gjorde vi inte så jättemycket. Tog det lugnt och umgicks med släkten (moster och hennes familj i alla fall). Träffade också min nyaste kusin Alice som är elva månader och hennes storebror som jag inte sett sedan han var typ två (han är åtta nu (!) ) (vi har stor släkt). Shoppade en massa och var också på Lulekalaset en sväng på torsdag kväll när det var gratis, med mamma, moster, kusiner och kusinbarn. Det var trevligt, även om vi mest såg på när kusinbarnet och lillkusinen åkte karuseller. Jag, mamma och moster såg lite på Molly Sandén och Stefan Gunnarsson och åt lite popcorn också :)

Karuseller och chokladstånd


Popcorn !!


Ja, jag vet inte riktigt jag....

Nu ska jag försöka komma igång med packningen och hinna ut och jogga en sväng. Ni får ursäkta att det blir lite dåligt med uppdateringar, men det blir så när man har semester. Har inte tid :) Och i Stockholm kommer jag inte titta åt en dator. Kommer kanske hem på torsdag, om jag och sambon inte far till Umeå, då får han möta mig i Luleå, eftersom jag och mamma tar flyget dit (gick bara tidiga flyg till Kiruna). Så, antingen hemma på torsdag eller så blir jag borta en vecka till. Ni lär ju märka, ni som kikar in här ibland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0