Religion? Svenska? Religion? Svenska? Eller kanske, företagsekonomi?


Me and the computer in the sofa

Just nu sitter jag och läser om Indiens historia och känner religion, jag vill läsa religion. Hoff, jag hade ju bestämt mig för svenska, även om det är religion jag är mest intresserad av. Jag kan ju faktiskt läsa religion också.. Anledningen till att jag bestämt mig för svenska är för att det är lättare att få jobb inom det, men man kanske inte ska tänka så, man kanske ska välja det man helst vill? Men jag tycker även svenska är ett intressant ämne, och egentligen vill jag nog läsa det också, men kanske inte lika mycket som jag vill läsa religion. Sen har jag ju mina handledare på svenskan, det är ju mest där jag varit på praktik. Det skulle ju säkert gå att ändra och få någon inom religion istället, men jag vet inte. Nog kan man väl ha tre ämnen? Jag menar, det kan ju knappast skada, frågan är ju bara om man orkar läsa tre terminer till när man redan läst tio... fast i och för sig, har man läst tio terminer så är väl tre till inte så mycket.. Höhö

Sedan är det ju det här med företagsekonomi också. Jag har ju läst det i tre år och har en examen inom det, och hur tråkigt jag än tycker att det är, så känns det ju dumt att slösa bort de kunskaperna. Jag hade ju tänkt att jag skulle läsa till lite för att kunna arbeta som lärare även inom det. Fyra ämnen? Hoff, jag kommer ju plugga till min pension!

Jaja, jag har ju tre terminer kvar med historia, så jag hinner fundera ett tag till.
Nu är det Desperate!


Kommentarer
Postat av: Asbjornlena

Great page I will be a return visitor!

2011-01-28 @ 08:04:26
URL: http://asbjornlena.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0