Hubert :´(

Nyss hemkommen från middag med föräldrarna, de bjöd ut oss på mat istället för att köpa presenter och det är ju trevligt. :)

Herrejäklar vad det skriks här hemma nu, hockey på TV..

Det har varit en riktigt jobbig dag idag. Kaos på jobbet, sjukt mycket folk, kassor som strular, posten glömmer paketen, vattnet lägger av.. Och fiskekort, alltid dessa jäkla fiskekort.

Underbara Huberts begravning var idag också, men tyvärr kunde jag inte gå så tidigt från jobbet att jag hann vara med på den, hann till minnestunden på teatern dock Det var en trevlig stund med både skratt och gråt. De som var på begravningen sa att den var underbart vacker. Med Huberts paradnummer som sista akt. Oh, when the saints go marching in. Hehe, så Hubert! :)

Jag tror att jag börjat förstå att han är borta nu. Att han inte kommer sitta där bakom scenen med sin kluriga min. Att han inte längre kommer med sina skämt, som man inte vet om man ska ta på allvar eller inte. Han var en så otroligt fin människa på alla sätt och vis. Så otroligt härlig och underbar, en riktig krutgubbe. Herregud, om man börjar med teater när man är 78 år, då kan man inte vara annat :) Jag känner tacksamhet att han fick leva så länge som han gjorde, att han fick vara klar in i det sista. Och jag känner en otrolig tacksamhet för alla minnen han gett mig, alla glädjestunder, och för att jag fick lära känna honom. Jag tar med mig alla minnen, och hoppas att det finns en plats nära honom i himlen när jag kommer dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0