Fame!

I'm gonna live forever, I'm gonna learn how to fly!

Åh, jag vill upp på en scen. Jag vill spela teater, jag vill leva ut lite. Jag saknar scenen!

Hoff, jag ska inte titta på musikaler och sånt, jag vill bara vara med själv. Tyvärr blir det bara teater en gång per år för mig, med nyårsrevyn, det tar för mycket tid. Men det är så jäkla kul när man väl står där. Sitter man och tittar på vill man bara gråta, för att man själv vill upp dit. Åh, det är så himla kul!

Vadan detta nu då undrar ni? Jo, jag tittade på nyinspelningen av Fame nyss. Åh, underbart! Ok, filmen kanske inte har så mycket handling, men de får stå på scen och göra det de älskar mest. Åh, vad härligt! Tänk om man vore en talang på det, så man kunde stå på en stor musikalscen eller något. Åh, det var min dröm när jag var liten. Jag vill inte spela in film eller så, men stå på en teaterscen. Underbart!

Haha, jag måste nog dra ihop en grupp och göra något på en scen snart tror jag. Nästan så man längtar tillbaka till gymnasiet då man fck spela teater flera gånger i veckan. Och våran grupp vi hade på Amatörteatern, åh, vad roligt!

Nu ska jag gå och dansa och sjunga lite för mig själv. Hoppas ni har en trevlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0